Zichtbaarheid is een must voor je onderneming, zowel online als offline, zeker met zoveel ondernemers tegenwoordig! Gelukkig zijn er verschillende manieren waarop jij jouw bedrijf extra onder de aandacht kan brengen bij jouw doelgroep. Met deze extra aandacht bereik je potentiële klanten of misschien zelfs zakenpartners. Iedere ondernemen wilt zijn/haar bedrijf onder de aandacht brengen. Of je nu net begint of al een aantal jaren meedraait.
1. Social media
Het gebruik van social media is niet meer weg te denken en uitermate geschikt om in contact te komen met je doelgroep en zo je merk/naam en zichtbaarheid van je onderneming te vergroten. Tegenwoordig zit iedereen aan zijn telefoon vastgeplakt; eindeloos scrollen door Instagram, filmpjes kijken op TikTok en dingen liken & delen op Facebook. Als je weet op welk platform jouw doelgroep actief is, kun je daar slim gebruik van maken, social media is immers heel breed. Het kan onder andere zorgen voor klantenbinding (vertrouwen), naamsbekendheid en uiteindelijk betere posities in Google. Daarnaast kun je op social media ook gesponsorde posts inzetten voor een groter bereik van jouw doelgroep.
2. Stickers
Iets waar een hoop ondernemers niet meteen aan denken om in te zetten als effectief marketingmiddel is stickers laten maken. Je kunt stickers voor verschillende doeleinden inzetten. Zo kun je ze gebruiken om je naamsbekendheid te vergroten. Je kunt ze ook gebruiken om een product, actie of aanbieding te promoten. Daarnaast zijn ze ook erg handig om meer informatie te delen en de verkoop van je producten/diensten te stimuleren. Stop ze bij bestellingen, zodat jouw klanten de stickers weer kunnen verspreiden.
Naast de traditionele stickers heeft de Stickerkoning stickers voor alle mogelijke toepassingen, denk aan raamstickers voor raamreclame, magneetstickers voor op je bedrijfsauto of vloerstickers.
3. Visitekaartjes
Noem het ouderwets, maar ik zelf ben nog steeds een groot fan van het gebruik van visitekaartjes. Ze zijn compact en makkelijk uit te delen aan potentiële klanten. Zeker als je met enige regelmaat naar netwerkborrels gaat of speciale ondernemersdagen. Dit is het moment om je visitekaartje uit te delen aan potentiële zakenpartners/connecties. Daarnaast staat alle nodige informatie al op het kaartje. Met een origineel en opvallend visitekaartje word je niet snel vergeten en kun je jouw onderneming onder de aandacht brengen.
4. Website
Als je dat nog niet hebt; een website kan niet achterwege blijven! Een website brengt namelijk veel voordelen voor jouw onderneming. Ten eerste ben je altijd bereikbaar, ook buiten openingstijden kun je op deze manier informatie aan je klanten verstrekken en het geeft de mogelijkheid om in contact met jou te komen. Het verhoogt je vindbaarheid online op Google. Daarnaast kun je jezelf voorstellen op je website en een vertrouwensband opbouwen met je potentiële klant. Want als mensen het idee hebben dat ze je kennen of herkennen ontstaat er vertrouwen en op die manier worden mensen uiteindelijk klanten bij jou.
5. Evenement
Huur eens een stand tijdens een (relevant) evenement of woon eens een evenement bij waar je onderling contacten kunt uitwisselen. Zo geeft de KvK ook regelmatig evenementen voor (startende) ondernemers. Als het relevant is voor jouw onderneming zou je zelfs met je onderneming op lokale (kerst)markten kunnen gaan staan voor extra aandacht én om eventueel producten te verkopen.
Welke manier gebruik jij het liefst om jouw onderneming extra onder de aandacht te brengen?
Een website is mijn favoriet. Social media kost zo erg veel energie vind ik.
Klopt, social media moet je heel veel tijd/energie in steken.
Visitekaartjes zijn een must als je wilt gaan ondernemen. Je wilt immers dat de klant makkelijk contact met je kan opnemen.
Ik ben zelf ook een fan van visitekaartjes.
Ik moet eigenlijk weer nieuwe visitekaartjes laten maken, ik ga eens via jouw link kijken!
Ik had het fout gelezen, voor visitekaartjes moet ik ergens anders kijken. Maar wat zijn er veel soorten stickers, ik had geen idee. 🙂
Wat fijn om te weten, wist ik helemaal niet.
Vooral van de stickers.
Die plak je ook makkelijk ergens op, bijvoorbeeld een bestelling of uitdelen.
Wat een veelzijdige manier zijn dit om je onderneming extra aandracht te geven
Er zijn ontzettend veel manieren om je onderneming extra onder de aandacht te brengen. De ene manier vergt wat meer energie dan de andere.
Ik vind een site super fijn. Tegenwoordig heb je sociale media eigenlijk wel nodig maar het kost zoveel tijd om die werkend te krijgen.
Wat een leuke ideeën allemaal! Ik gebruik zelf mijn blog en sociale media. Maar stickers plakken lijkt mij ook heel tof! Ik zie het ook weleens op geld of in het ov voorbij komen. Je wordt er toch nieuwsgierig van.