Vorige week bestelden we voor het eerst onze boodschappen online via de Albert Heijn bezorgservice. Normaal doen we de boodschappen gewoon in de winkel, maar Wessel was ziek, ik mag/kan met al die medicijnen geen auto rijden en we waren al langer benieuwd naar de bezorgservice van Albert Heijn. Redenen genoeg om het toch een keer uit te proberen.
Bestellen
Het bestellen bij Albert Heijn zelf is heel makkelijk en gebruiksvriendelijk. Je kunt online je producten zoeken op categorie, met de zoekfunctie en meteen de bonus aanbiedingen zien. Daarnaast kun je ook producten bestellen die verkrijgbaar zijn bij de Etos & Gall & Gall.
Wanneer je al je boodschappen bij elkaar hebt (di, woe & do is er een minimaal bestelbedrag van €50 & op overige dagen een minimum bestelbedrag van €70) kun je een bezorgdatum en tijd uitkiezen. Albert Heijn bezorgt 7 dagen in de week van 07:00 tot 22:30 uur. De bezorgkosten variëren van €2,50 tot €13,95 afhankelijk van de dag of tijd die je kiest.
Het bestellen ging makkelijk, ook kon ik sigaretten mee bestellen voor Wessel (als je alcohol, medicijnen of tabak besteld moet je je aan de deur legitimeren, anders mag je de bestelling niet aannemen).
Het enige wat ik niet kon bestellen was brioche brood, dit verkopen ze in de winkel wel, maar was op de website helaas niet terug te vinden. Sommige producten zijn dus niet online bestelbaar (geen idee waarom niet).
Bezorging
De bezorger bracht het netjes tot in de keuken. Dat we twee hoog woonden zonder lift was geen enkel probleem voor de bezorgservice, top! Onze boodschappen zaten in een grote blauwe krat en de koelproducten zaten in een grote plastic tas. De sigaretten worden in een apart verzegelde tas bijgeleverd (geldt ook voor medicatie).
Brood komt ook in een aparte papieren zak en als je diepvries producten besteld zit ook dit weer in een aparte plastic zak.
Ik kon mijn lege flessen meteen inleveren bij de bezorger, dit wordt meteen verrekend met je totaalbedrag. Ook kratten van de vorige keer kun je mee terug geven, hier staat €5 statiegeld op.
Vervolgens kun je de boodschappen pinnen via een mobiel pinautomaat die de bezorger van de bezorgservice bij heeft of met een QR code via de AH app. In totaal betaalden we voor al onze boodschappen (voor ruim een week), inclusief sigaretten, bezorgkosten, statiegeld voor de flessen, klapkrat en plastic tas €119,44. Doordat we in eerste instantie ’s avonds niet thuis zouden zijn, moest het tussen 16:00 en 18:00 uur geleverd worden en daarvoor waren de bezorgkosten €7,95.
Je kunt er ook voor kiezen om je boodschappen zelf af te halen bij een pick up point.
Een uur voordat de bezorger van de AH bezorgservice komt krijg je een sms met daarin hoe laat je de bezorger kunt verwachten. Dit kun je dan weer nauwkeurig volgen in de AH app. De bezorger was echter iets vertraagd en ook daarvan kregen we netjes een sms. Uiteindelijk was hij er tussen 17:30 en 17:45 uur, netjes op tijd dus.
Super interessant natuurlijk die boodschappen!
Houdbaarheid producten
Iets waar ik een beetje huiverig voor was met bestellen is de houdbaarheid van bepaalde producten. In de winkel pak ik altijd versproducten die zo lang mogelijk houdbaar zijn, daarnaast kun je bij het groente en fruit in de winkel zien hoe het eruit ziet voordat je het meeneemt. Dat kan bij het online bestellen natuurlijk niet, maar Albert Heijn hanteert/garandeert een vers garantie.
Op de website van Albert Heijn staat dat je dit kunt verwachten:
- Zuivel, Sojaproducten, voorverpakte vleeswaren en lunchsalades (voor op brood) – minimaal 4 dagen houdbaar
- Overige vers artikelen – minimaal 2 dagen houdbaar
- Maaltijdsalades, stoommaaltijden, fruitsalades, verse sappen, smoothies en gebak – minimaal 1 dag houdbaar
We kregen onze bestelling op donderdag 4 april (en bestelden op 3 april). De melk is goed tot 12 april (8 dagen houdbaar), maaltijdsalade/soepgroente etc. tot 8 april (4 dagen houdbaar). Kortom; de houdbaarheidsdatum is prima in orde bij bezorging en de vers producten zijn wat mij betreft lang genoeg houdbaar. Ook de groente ziet er goed uit, geen verlepte komkommer of halfdode courgette.
Mocht er toch iets niet in orde zijn met je bestelling, iets is kapot, over datum, niet meegeleverd of verkeerd geleverd, dan kun je dit online aangeven bij de klantenservice en wordt het meteen verrekend met je volgende bestelling boodschappen. Daar wordt niet moeilijk over gedaan.
De boodschappen
Hierboven de versproducten (zaten in een grote plastic tas): 4 pakken verse halfvolle melk De Zaanse Hoeve, AH vloeibare boter, AH verse slagroom, Blue Band goede start boter, AH verse pasta ravioli 5 formaggi, AH taugé, AH voordeelpak champignons, AH pizzakit, AH hamblokjes, AH hamreepjes, AH beleg: katenspek, kalkoenfilet, Zeeuws spek, knoflook paté & schouderham, 2 x AH mozzarella, AH fijne soepgroenten, AH Italiaanse mix salade, 2 x De Zaanse Hoeve 45+ strooikaas, AH filet americain carpaccio en AH peulen.
De houdbare producten (zaten in de krat): 2 x Lipton ice tea, 3 x Spa water 1L, AH kleine uien, AH 7 x witte chocolade reep, 3 x Tony’s Chocolonely karamel zeezout, Honig mix voor groente soep, AH voordeeldoos scharrel eieren, AH voordeelpak tortilla wraps, komkommer, courgette, Bonduelle crispy maïs, AH soep balletjes, knoflook, 2 x AH kaiser broodjes, Knorr macaroni carbonara saus, AH croissant en 5 x AH koolvis (+ 2x sigaretten á €10 p/st).
De chocolade repen van Tony’s waren nu in de aanbieding, dus heb er meteen een paar ingeslagen. Broodjes doen we vrijwel nooit, maar Wessel zei dat het lang geleden was dat we broodjes hadden gedaan in het weekend.
De witte chocolade repen zijn Wessel z’n favoriet en de 5 dozen koolvis zijn voor ons katje Kaylo, die op een speciaal eliminatie dieet zit en alleen maar koolvis mag. Gelukkig gaat het sindsdien ontzettend goed met hem!
Vlees halen we voor zo’n 3 maanden in huis bij het slachthuis & vriezen we vervolgens in. Het fruit komt meestal van de markt of Lidl.
Daarnaast zitten er ook nog wat flyers bij van nieuwe producten, de insecten plaatjes en wat proefverpakkingen (Coca Cola light taste ginger lemon, Grolsch Radler 0.0% & Danone Hütten käse).
Leuke manier om zo nieuwe producten te ontdekken, ik was namelijk al erg benieuwd naar de Hütten käse spread van Danone en nu zit hij er als proefverpakking bij!
Wij zijn erg tevreden over de bezorgservice van de Albert Heijn! De houdbaarheidsdata van de versproducten zijn goed. De producten zijn geen ‘afdankertjes’, het scheelt tijd en het scheelt ons een hoop sjouwwerk naar boven toe. Wij gaan standaard gebruik maken van online boodschappen bestellen via de AH bezorgservice!
Maak jij gebruik van een boodschappen bezorgservice?
Super handig dat je online boodschappen kunt doen bij de AH. Echt ideaal als je niet van huis weg kunt of wanneer het even niet uitkomt om naar de supermarkt te gaan.
Super fijne service hè als je weinig tijd hebt!
Nee, ik heb precies dezelfde zorg als jou: hoe zit het met de versheid. Goed om te lezen dat dit in jouw geval dus prima in orde was.
Klinkt als een heel fijne service! Ik zou ook huiverig zijn voor die houdbaarheidsdatum. Goed om te lezen dat je je bij de Albert Heijn daar niet druk om hoeft te maken.
Liefs,
Marloes
Zelf nog nooit gedaan, wij wonen ook praktisch naast de AH, dus dat is wel heel gemakkelijk natuurlijk. Een vriendin doet het wel en is er ook erg over te spreken.
Ik heb er nog nooit besteld. Ik heb het binnenkort wel nodig. Goed om je ervaring te lezen.
Bijna nooit problemen met de bestelservice, zowel dan lossen ze het bijna direct op ook.
Wij bestellen ook altijd. Ik vind het zo makkelijk en het scheelt ontzettend veel tijd
Wat fijn dat je zo’n goede ervaring hebt nu, het is ook gewoon echt ideaal. Ik woon nog bij mijn ouders dus ik heb het te doen met wat er is en anders ga ik wel zelf naar de winkel maar zeker top dat dit bestaat nu!
Een keer besteld en dat was niet bevallen. Heel veel producten die ik wel in de winkel kon vinden, niet online te bestellen. Veel producten slechts twee dagen houdbaar, terwijl ik altijd voor een hele week boodschappen doe. Ik wil einde van de week ook nog eten en niet de helft al weg gegooid hebben. Voor mij dus eens maar nooit meer. Ik vind het wel jammer, want ik til mijzelf elke week een breuk met drie tieners in huis. Wellicht de keuze maken om houdbare producten wel te laten bezorgen en vers producten en de producten die je niet kan kopen zelf te halen.
Wat ontzettend jammer dat het niet goed bevallen is. Ik vind de versproducten qua houdbaarheid wel goed (4 tot 10 dagen) tot nu toe. Sommige dingen zijn inderdaad niet mee te bestellen, dat vind ik ook een nadeel (zoals broodproducten).
Helaas was mijn ervaring ook niet zo goed. Ik ben alleen en was aan huis gebonden omdat ik mogelijk Corona had.
Ik moest voor 70 euro bestellen wat op zich al lastig is voor 1 persoon.
Daarbij komt dat veel producten online niet leverbaar zijn. Zelfs producten die je alleen online kunt bestellen. Zoals de 2 kussens die ik wel wilde hebben. Beorgmoment was tussen 12.00 en 20.00 uur. Op de dag zelf verschoof het van 15.45 naar steeds later. Uiteindelijk kreeg ik de boodschappen om 17.30 uur. 6 producten werden niet geleverd zonder dat daar melding van gemaakt was. Deze bleken ook niet gerekend te zijn. Het ging onder andere om kattenvoer. Toen ik daar over mailde zei men dat ik dat dan maar in de winkel moest gaan halen.
Ik kon wel 5 euro compensatie krijgen.
Overigens hoor ik van.anderen altijd dat ze leuke extra’s krijgen. Nou die had ik niet hoor. Al met al ben ik niet erg tevreden. Komende zaterdag heb ik nog een bestelling staan. Als dit weer problemen oplevert ga ik voortaan wel naar de Hoogvliet om de hoek.
Ik ben sinds de eerste lock down al een abonnement genomen omdat ik chemo s krijg behoor ik tot de risicogroep. Ik kan al een tijdje pas in januari laten bezorgen. Ik ga dus mijn abonnement opzeggen! Goede klant kwijt omdat ik chemo s moet blijven houden had ik anders nog jaren een abonnement gehouden. Maar ik vind het een schande dat al die gezonde mensen die nu tijdelijk met de lock down een abonnement doen voorrang krijgen op vaste klanten zeker als die tot de risicogroep vallen. We bestelde vaak AH ijskoffie bekertjes maar die waren ook heel vaak stuk! Alle boodschappen onder! Konde we eerst weer alles gaan afspoelen voordat het in de koelkast kon! Geen goede service zeker nu tijdens corona is de AH niet klantvriendelijk en moet de risico groep gewoon in de winkel boodschappen doen met abonnement! Nou wij zijn weg! Als ik toch naar buiten moet gaan we naar de Lidl is maar 2 minuutjes verder lopen en stukken goedkoper! Zichzelf in de voet geschoten als bedrijf!