Mijn ervaring met de Albert Heijn bezorgservice

Vorige week bestelden we voor het eerst onze boodschappen via de Albert Heijn bezorgservice. Normaal doen we de boodschappen gewoon in de winkel, maar Wessel was ziek, ik mag/kan met al die medicijnen geen auto rijden en we waren al langer benieuwd naar de bezorgservice. Redenen genoeg om het een keer uit te proberen.

Bestellen

Het bestellen zelf is heel makkelijk en gebruiksvriendelijk. Je kunt online je producten zoeken op categorie, met de zoekfunctie en de bonus aanbiedingen zien. Daarnaast kun je ook producten bestellen bij de Etos & Gall & Gall.

Wanneer je al je boodschappen bij elkaar hebt (di, woe & do is er een minimaal bestelbedrag van €50 & op overige dagen een minimum van €70) kun je een bezorgdatum en tijd uitkiezen. Albert Heijn bezorgt 6 dagen in de week van 07:00 tot 22:30 uur. De bezorgkosten variëren van €2,50 tot €13,50 afhankelijk van de dag of tijd die je kiest.

Het bestellen ging makkelijk, ook kon ik sigaretten mee bestellen voor Wessel (als je alcohol, medicijnen of tabak besteld moet je je aan de deur legitimeren, anders mag je de bestelling niet aannemen). Het enige wat ik niet kon bestellen was brioche brood, dit verkopen ze in de winkel wel, maar was op de website helaas niet terug te vinden.

Bezorging

De bezorger bracht het netjes tot in de keuken. Dat we twee hoog woonden zonder lift was geen enkel probleem voor de bezorgservice, top! Onze boodschappen zaten in een grote blauwe krat en de koelproducten zaten in een grote plastic tas. De sigaretten worden in een apart verzegelde tas bijgeleverd.

Ik kon mijn lege flessen meteen inleveren bij de bezorger, dit wordt meteen verrekend met je totaalbedrag. Vervolgens kun je de boodschappen pinnen met een mobiel pin-automaat. In totaal betaalden we voor al onze boodschappen (voor ruim een week), inclusief sigaretten, bezorgkosten,  statiegeld voor de flessen, klapkrat en plastic tas €119,44. Doordat we in eerste instantie ‘s avonds niet thuis zouden zijn, moest het tussen 16:00 en 18:00 uur geleverd worden en daarvoor waren de bezorgkosten €7,95. De volgende keer kun je het kratje weer mee terug geven en wordt de €4 statiegeld gewoon verrekend.

Een halfuur voordat de bezorger komt krijg je een sms met daarin hoe laat je de bezorger kunt verwachten. De bezorger was echter iets vertraagd en ook daarvan kregen we netjes een sms. Uiteindelijk was hij er tussen 17:30 en 17:45 uur, netjes op tijd dus.

Super interessant natuurlijk die boodschappen!

Houdbaarheid producten

Iets waar ik een beetje huiverig voor was met bestellen is de houdbaarheid van producten. In de winkel pak ik altijd versproducten die zo lang mogelijk houdbaar zijn, daarnaast kun je bij het groente en fruit in de winkel zien hoe het eruit ziet voordat je het meeneemt. Dat kan bij het online bestellen natuurlijk niet.

Op de website van Albert Heijn staat dat je dit kunt verwachten:

  • Zuivel, Sojaproducten, voorverpakte vleeswaren en lunchsalades (voor op brood) – minimaal 4 dagen houdbaar
  • Overige vers artikelen – minimaal 2 dagen houdbaar
  • Maaltijdsalades, stoommaaltijden, fruitsalades, verse sappen, smoothies en gebak – minimaal 1 dag houdbaar

We kregen onze bestelling op donderdag 4 april (en bestelden op 3 april). De melk is goed tot 12 april (8 dagen houdbaar), maaltijdsalade/soepgroente etc. tot 8 april (4 dagen houdbaar). Kortom; de houdbaarheidsdatum is prima in orde bij bezorging en de vers producten zijn wat mij betreft lang genoeg houdbaar. Ook de groente ziet er goed uit, geen verlepte komkommer of halfdode courgette.

De boodschappen

Hierboven de versproducten (zaten in een grote plastic tas): 4 pakken verse halfvolle melk De Zaanse Hoeve, AH vloeibare boter, AH verse slagroom, Blue Band goede start boter, AH verse pasta ravioli 5 formaggi, AH taugé, AH voordeelpak champignons, AH pizzakit, AH hamblokjes, AH hamreepjes, AH beleg: katenspek, kalkoenfilet, zeeuws spek, knoflook paté & schouderham, 2 x AH mozzarella, AH fijne soepgroenten, AH Italiaanse mix salade, 2 x De Zaanse Hoeve 45+ strooikaas, AH filet americain carpaccio en AH peulen.

De houdbare producten (zaten in de krat): 2 x Lipton ice tea, 3 x Spa water 1l, AH kleine uien, AH 7 x witte chocolade reep, 3 x Tony’s Chocolonely karamel zeezout,  Honig mix voor groente soep, AH voordeeldoos scharrel eieren, AH voordeelpak tortilla wraps, komkommer, courgette, Bonduelle crispy maïs, AH soep balletjes, knoflook, 2 x AH kaiser broodjes, Knorr macaroni carbonara saus, AH croissant en 5 x AH koolvis (+ 2x sigaretten á €10 p/st).

De chocolade repen van Tony’s waren nu in de aanbieding, dus heb er meteen een paar ingeslagen. Broodjes doen we vrijwel nooit, maar Wessel zei dat het lang geleden was dat we broodjes hadden gedaan in het weekend. De witte chocolade repen zijn Wessel z’n favoriet en de 5 dozen koolvis zijn voor ons katje Kaylo, die op een speciaal eliminatie dieet zit en alleen maar koolvis mag. Gelukkig gaat het sindsdien ontzettend goed met hem!

Vlees halen we voor zo’n 4/5 weken in huis (vriezer) bij het slachthuis en fruit komt van de plaatselijke landwinkel/boerderij.

Daarnaast zitten er ook nog wat flyers bij van nieuwe producten, de insecten plaatjes en wat proefverpakkingen (Coca Cola light taste ginger lemon, Grolsch Radler 0.0% & Danone Hütten käse). Leuke manier om zo nieuwe producten te ontdekken, ik was namelijk al erg benieuwd naar de Hütten käse spread van Danone en nu zit hij er als proefverpakking bij!

Wij zijn erg tevreden over de bezorgservice van de Albert Heijn! De houdbaarheidsdata van de versproducten zijn goed, de producten zijn geen ‘afdankertjes’, het scheelt tijd en het scheelt ons een hoop sjouwwerk naar boven toe. Wij gaan hier in ieder geval vaker gebruik van maken!

Maak jij gebruik van een boodschappen bezorg service?

12 gedachten over “Mijn ervaring met de Albert Heijn bezorgservice”

  1. Super handig dat je online boodschappen kunt doen bij de AH. Echt ideaal als je niet van huis weg kunt of wanneer het even niet uitkomt om naar de supermarkt te gaan.

  2. Zelf nog nooit gedaan, wij wonen ook praktisch naast de AH, dus dat is wel heel gemakkelijk natuurlijk. Een vriendin doet het wel en is er ook erg over te spreken.

  3. Wat fijn dat je zo’n goede ervaring hebt nu, het is ook gewoon echt ideaal. Ik woon nog bij mijn ouders dus ik heb het te doen met wat er is en anders ga ik wel zelf naar de winkel maar zeker top dat dit bestaat nu!

  4. Een keer besteld en dat was niet bevallen. Heel veel producten die ik wel in de winkel kon vinden, niet online te bestellen. Veel producten slechts twee dagen houdbaar, terwijl ik altijd voor een hele week boodschappen doe. Ik wil einde van de week ook nog eten en niet de helft al weg gegooid hebben. Voor mij dus eens maar nooit meer. Ik vind het wel jammer, want ik til mijzelf elke week een breuk met drie tieners in huis. Wellicht de keuze maken om houdbare producten wel te laten bezorgen en vers producten en de producten die je niet kan kopen zelf te halen.

    1. Wat ontzettend jammer dat het niet goed bevallen is. Ik vind de versproducten qua houdbaarheid wel goed (4 tot 10 dagen) tot nu toe. Sommige dingen zijn inderdaad niet mee te bestellen, dat vind ik ook een nadeel (zoals broodproducten).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *