Food Mindset Programma – Week 1 & 2

Healthy for meBegin maart schreef ik dat ik vanaf 11 april mee ging doen aan het Food Mindset Programma van Healthy for me. Inmiddels zijn de eerste twee weken voorbij en het lijkt me leuk om mijn vorderingen hier bij te houden. Ook zal ik beknopt vertellen wat er aan bod is gekomen deze twee weken.

Mocht je de blogpost hebben gemist waarin ik schrijf over waarom ik mee doe aan het Food Mindset Programma van Healthy for me, je leest hem hier.

Waar zijn we mee bezig geweest de eerste twee weken van het programma?

We begonnen met het bijhouden van onze voeding voor 3 dagen, ik had bewust nog niets veranderd aan mijn eetpatroon, zo krijgt Do een goed beeld van hoe je eetpatroon er nu uit ziet en wat er anders kan. Heel eerlijk? Ik heb nog nooit zo’n fijne en uitgebreide feedback gehad. Ik kreeg te horen wat beter kon en ook hoe ik dat kan doen. Zo moest ik onder andere meer groenten toevoegen, veel meer fruit eten (at ik nauwelijks), meer zuivel, geen maaltijden overslaan en veel meer/beter gaan drinken.

Tevens ga je jezelf beoordelen door middel van het geven van cijfers, welke diëten je in het verleden gevolgd hebt, de schijf van vijf, je vult wekelijks een focusformulier in en ook is er elke maandag avond een Zoom sessie waarbij je een dag van tevoren je vragen kunt insturen. Daarnaast mag je Dominique altijd benaderen tussendoor als je vragen hebt of ergens niet uit komt. Ze reageert lekker vlot.

Je krijgt elke dag, 7 dagen per week een opdracht of informatie voorgeschoteld. Dit zorgt er bij mij voor dat ik er ook dagelijks aan herinnerd wordt en de focus behouden blijft op mijn doel. Daarnaast hebben we handleidingen gekregen, weekmenu’s, recepten & nog veel meer. In de groep met 30 powervrouwen worden onderling ook heerlijke recepten gedeeld en je kunt communiceren met elkaar, wat zorgt voor een extra steuntje in de rug.

Wat vind ik ervan?

Tot nu toe vind ik het een ontzettend fijne manier van coaching. Ik heb in de afgelopen twee weken al meer geleerd en veel betere feedback gehad dan maandenlang aanmodderen met andere diëten (zonder resultaat). Ook ben ik in de afgelopen twee weken meer afgevallen dan ooit met diëten als Herbalife of intermittent fasting.

Zo ben ik in de afgelopen twee weken bij elkaar 1,1 kg afgevallen. Dit lijkt misschien weinig, maar je mag met dit programma per week maar 0,5 – 1 kg afvallen. Op deze manier kun je verantwoord afvallen én op gewicht blijven nadien. Geen crashdieet waarbij je in korte tijd te snel afvalt.

mindsetRecept: wrap met kalkoenfilet & salade

Oh en.. Niets is verboden! Je mag gewoon brood eten, pasta, aardappels en zelfs genieten van je pizza of een frietje. Zolang het maar binnen het programma past. Mocht je nieuwsgierig zijn geworden, op de site van Healthy for me lees je er meer over.

Lijkt het Food Mindset Programma van Healty for me jou wat?

14 gedachten over “Food Mindset Programma – Week 1 & 2”

  1. Ik heb eerlijk gezegd nooit aan een dieet gedaan. Ook niet aan intermittent lastig al doet mijn neef eraan en zweert hij erbij. Ik denk dat ik dat niet zou trekken met mijn honger-momenten en suikerspiegel. Dat gezegd hebbende hoorde ik onlangs van voedingscoach Amber Alberda dat het wel goed zou zijn voor je darmen. Maar goed. Dit wat jij nu doet klinkt heel goed. Ik denk dat een goede begeleiding al het halve werk is. Succes! En leuk als je ons op de hoogte houdt.

  2. Nou, ruim een kilo kwijt in slechts 2 weken tijd vind ik knap hoor! Fijn ook dat je je er zo goed bij voelt, dan is het ook gemakkelijker om vol te houden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *